Tuesday, 19 March 2013

Pray For Sabah..

Assalammualaikum... asyik update sal dri ak jep kan... ape la slahnyerkan klau ak update psal perkara skelilig ak ni kan... lagi2 psal ngara kite skrag ni yg kat Sabah masih bergolak.... teriakan , tangisan para keluarga pejuang negara yang telah gugur di medan perang masih jelas t'bayang dimata apabila ratapan mereka disiarkan di dada-dada akhbar dan juga televisyen... xdpat bygkan kan klau kite brada dlam situasi mreka kan??? msti tak stabah itu kan?? nmun... smua ini pun msih d'ptikaikan... nyawa yang gugur dikaitkan kan dengan politik negara kita ini... mana perginya akal fikiran logik manusia...?? ak plik la dengan manusia yang berpendidikan tinggi ni kan... kadang kala tak guna jugak kan blajar tinggi2 tapi bnde ni diaggap remeh and mudah... wlau ape un yg jdi.. biakn jep la.. itu antara mreka-mreka.... kite bkn spe2 nk p'soalkan lbih2 lagi... mreka yang tlah pergi... biarkan jep kan pmergian mreka itu pnuh dgan mruah... m'prtahankn ngara kita ini jugak... mngekalkan keamanan ngara kita jugak kn?? ak sgt2 tkot.... ak hnya mmpu b'doa jep la kan....


moga shabat2 dan para pejuang kite kat sane ue akan truskan pjuagan mngekalkan keamanan Malaysia trcinta ini.. AAMIIN... jasa dan pengorbananmu akan kami kenag sampai bile2 wahai pejuang yang berani.... insyaALLAH... kau akan mndapat bahagian kau disana nanti... :)

Monday, 11 March 2013

Penuh Kekeliruan =,='

Holla.... ak skarag ni mmg pnuh dgn kekeliruan yg teramat sgt3... kjdian excdent ue buat kpala ak nk pcah memkirkn lagi stu mslah ni ha.. smpi mama ak un da pnig jgak la nk pkir kan?? huhu... mma jugak la yg t'seret dlm mslah ak ni kan... sian mama... hahaha... mklum la mama... anak mma ni byk sgt kwn... smpi ade yg t'slah aggap.... oke da pnjag sgt ak menanyah ni baik ak strght to the point la kan... huhu... sbnr-bnarnye... ak tgah buntu... kmnculah ejam sgt2 mmbuat jntug ak b'dgup kan... dea mncul scra tbe2.... and kmnculan dea sgt2 la sweet... lau korg nk thu dea spe dgn lbih mndlm.. tkan link ni ejam lpas korg tkan sni korg fhm2 la kan... huhu... oke... lps ak excdent... ak un msukkn pic kreta ak yg trok ue kt fb... spntas klat... dea mcg ak and rsaukan ak tros nk ajk ak g hspital.... dea sgt2 la cring... mmg ak akui yg dea ue mcm bskut... kjap ade kjap x... and dea un ske main trik2 tali.... dea mmg cring sgt2 la kan... skrg ak da ade cnta aty... tpi dea dtg dlm hdup ak cm dea xpham sgala2nya.... ak un plik la kan.... yg plig nk wat ak ngis smlm... dea sggup tggu ak and follow moto ak dri blkag nk pstikan ak slmat.... :'( ak sgt2 speechless la... pkwe ak sndri xde cring ak cm ue skali... dea wat cm ni dgn ak... ak da la jhat dgn dea.. wktu ayh dea mniggal... ak xde ziarah rumah dea... zalim kan ak... jujur... dea mmg ade prasaan dgn ak... wlaupun dea cm bskut... tpi ak snag mcm ue.... entahla kan... ak sdkit kcwe jgak la dgn pkwe ak sndri... tpi ape kan daya... ak kne la kan fham dea... ak xthu nk wat ape skrg.... hbugn ak dgn pkwe ak brantakan gara2 dea... ak yg pnig... ak syg dea sbgai kwn baik ak... mgkin dlu ak pnah sygkan dea... tpi dea yg xhrgai.... so ak tkot bnde ue... mmg dea da lme tggu ak or mybe skrg un still tggu ak kan.... sbb xkn sggup dea wat cm ni smua... ak tkot la... sbb mcm mne ak jauh dgn dea... ak still akn kmbali kat dea jgak.... jdoh ak dgn dea ker??? haish... ak hrap ade ptunjuknyer... AAMIIN....


*BERIKANLAH AKU PETUNJUKMU YA RABBI...*

Sekelip Mata..

Bismillahhirrahmannirrahim... pembuka bicara... ak bersyukur ak msaih lagi dbri pluag untuk hdup.... sekelip mata?? apa yang skelip mata tu ye?? msti korag plik kan??? huhu... 8 march 2013 mrupakan trikh yg xmmpu and xkan ak lpekn smpi bile2.... ak bru shaja mlepasi trauma ak... ak excident.... nk tgok picca kreta ak?? tgok kat bwah ni...:)





nmpak sgt trok kan keadaan kreta ak ni... huhu... mklum la kan kreta lame.... nsib baik la ak xde luka ape2 yg prah un... ltut ak jep t'hntak skit and ade lbam skit jep la... ak serba salah sgt3 dgn prents ak... ye mmg diaorg xkisah... yg pntig ak slmat bg diaorg... tpi ak ksian pde mma ak la nk gerak dgn ayah ak... ssh nk bli brag2 dpur.... mma ckap mgkin ade hkmah... aamiin... ak un hrapkan mcm tu jgak la.. ade hkmah yg lbih baik... :) ak hrap ni la pgjran kpd smua drver2 kat lua sne spye hati2.... kdg2 kite da ckup hti2... tpi... org lain slah kite kne tggug cm ak ni la kan... wlaupn kreta dpn slah... ak jgak la yg kne sbb ak plig blakag kan.... aiyak...

* YA ALLAH KU BERSYUKUR ATAS KURNIAAN MU KAU MSIH MEMBERI AKU RUANG UNTUK MEMBETULKAN DIRI AKU INI.... :) *


Wednesday, 6 March 2013

TRIP BAUCER??

Assalammualaikum.. pembuka bcara... jragkn ak nk updte blog ak ni kan... ini smua gra2 ksibukan LI ak la kan... huhu... ayat nk poyoz jep kan... msti plik kan trip baucer?? hahhaa... oke... ak nk cter trip pengambilan baucer ak la kat PUO IPOH sne... ak , buah aty ak, arni. syue, nadirah and pkwe syue.... trip ni leyh la kan dikatekn kucar kacir... sbb plan last2 minit... huhu... p ttap enjoy... ak, bntg aty aku and arni jep byk mryap la kan... mryap jauh2... kteorg g kellie castle.... huhuhu... mne yg xpnah thu kellie castle ue ape msti t'tye2 kan?

sdikit sjrah kellie castle :


Bangunan Istana Kellie atau Rumah Kellas telah dibina pada tahun 1910 oleh seorang peladang getahterkemuka British bernama William Kellie Smith. Bangunan tiga tingkat dibina mengikut reka bentuk sebuah istana Moghul di bandar AgraIndia. Tukang-tukang binaan bangunan tersebut dibawa khas dariMadras.
Bangunan ini mempunyai 14 buah bilik, sebuah bilik bawah tanah dan terowong rahsia itu juga dilengkapkan dengan lif yang pertama di dibina Tanah Melayu. Di tingkat kedua pula akan dibina sebuah padang tenis berlantaikan simen.
Berita mengenai bangunan ini pernah disiarkan dalam akhbar London Financer pada 15 September 1911. Akhbar itu mengatakan Kellas House itu merupakan bangunan yang paling unik di seluruhTimur Jauh, sama ada dari segi bentuk ataupun besarnya.
Bangunan ini tidak sempat disiapkan setelah Kellie Smith meninggal dunia di Pelabuhan Lisbon,Portugal pada 11 Disember 1926. Bangunan yang kekal dalam keadaan 'sedang dibina' telah menjadi tarikan pengunjung ke Batu Gajah kerana keunikannya.


jom tgok picca kteorg...
















tu la yg korg nmpak kan... ak ske sgt sbb da lame sgt ak trigin nk tgok istana t'begklai ni.... mmg ade skit seram la... ak blik syik trigat2 jep la kan... 3 hri 2 mlm p'ctian yg pnuh dgn mcm2... tnda tnye, bribu p'soalan.... smpai la skrg kan... :) pape ak gmbire sgt dgn mreka2 ni... :) love korg sgt3... :)