Monday, 22 May 2017

Pretending People Is Suck !



Assalammualaikum..

Seperti mimpi perkenalan itu cuma seketika.. hahahaha dah kenapa kan kemain menyanyi di pagi hari yang indah.. macam biasa setiap hari selasa rutin harian aku untuk update blog.. boleh la kan seminggu sekali aku rangkumkan dan update apa yang penting terjadi dalam seminggu.. kalau tiap hari nak update semua nanti orang bosan pulak.. ceh macam blogger terkenal pulak.. yang membaca pun 2,3 kerat orang je ada hati nak cakap orang akan bosan.. hailaa azmiera kau ni lawak ok boleh masuk maharaja lawak.. hahaha ok itu hambar.. masuk point utamanya..

Pretending people is suck.. entah kenapa makin besar ni aku kenal dengan manusia-manusia yang sangat la suka acah baik konon cakap tak terus terang menjaga hati bagai semua tapi sebenarnya belakang aku banyak benda dia putar belit cerita dari apa yng dia cakap bila depan aku and that one of perangai is soooo suck..


Sebenarnya dari pengajaran ni aku dapat sesuatu yang lepas ni aku dah tak boleh lagi nak sesuka hati untuk bercerita dengan orang yang KONON baik dengan aku tapi sebenarnya menggunakan cerita aku sebagai satu bahan untuk memburukkan aku dan jugak satu kebahagiaan untuk tengok aku jatuh.. haish manusia-manusia kenapa la dalam diri tu ada hasad dengki dendam semua?? aku still baik dengan dia sebab dia baik dengan aku tapi tak sangka sebenarnya apa dia cakap depan aku lain dari apa yang jadi belakang aku..

Depan aku dia cakap dia tak suka orang ni.. cerita pada aku apa yang dak tu buat semua tapi belakang aku boleh baik dengan dak tu semua malah siap puji-puji lagi apa yang dak dia tak suka tu buat.. kau ghasssee??? Aku pun tak tahu kenapa aku ni selalu jadi manusia yang mudah kena tipu oleh manusia-manusia yag aku rasa baik dengan aku tapi tak rapat la kan.. macam kawan baik aku semua.. sebab sangka baik aku dengan orang sebab tu la aku macam ni.. dengan hati aku lembut senang nak maafkan orang semua.. so macam ni la yang akhirnya aku rasa orang gelakkan jer aku kat belakang aku.. ceh..


Aku tak kisah kau nak burukkan aku belakang aku semua.. apa yang kau pernah bagi aku pernah nak bayar dan aku tak mintak semua ni.. tapi kau yang kata kau kawan yang akan ada susah aku.. tapi kau lebih teruk dari plastik... bagus la kau dah ada awek yang mana better la untuk kau dan moga kau berubah.. if apa kau nak cakap tu biasa sama dengan perbuatan kau dan kau sibuk cakap buruk orang lain lama-lama ALLAH akan bukak juga buruk kau.. kesimpulan jadi manusia yang perasan bak malaikat.. kita sama-sama hina.. nak jadi penasihat pun jangan la sampai tukar-tukar cerita kau.. kau tu lelaki.. tak padan dengan apa kau sampaikan kat aku.. kalah perempuan perangai kau.. dan kau sangat choiii, annoying and suck..

Mulai saat ni jangan nak bermimpi la kan aku nak bertegur even nak cari kau lagi ye.. boleh pergi MATI.. ok tu marah sangat sebab aku rasa aku kena tipu hidup-hidup dan macam kena game.. ergh.. so nasihat aku berhati-hati la dengan manusia yang buat baik dengan kau,, setiap manusia ada agenda sendiri antara baik atau tak sendiri menilai... adios..

No comments: