Thursday, 19 January 2017

Have You Ever Been In Love?



Assalammualaikum..

Untuk minggu exam ni.. aku sepatutnya tersangat busy tapi sebab perasaan yang membuak dan semakin menyakitkan.. aku terpaksa meluah dan menulis.. Entah kenapa sakit yang aku rasakan ni tersangat sakit.. bahkan macam hati kau dirobek dan terus dirobek.. terasa nafas kau tersekat pada satu tahap.. kau rasa nak menjerit tapi kau tak mampu nak lepaskan.. sebab hanya kau tahu yang No One Cares!..

Have You Ever Been In Love? pertanyaan aku yang entahla.. aku akui.. aku bertemu ramai lelaki.. dan aku kenal rapat dan semua akan pergi.. aku tak mintak untuk jadi macam ni bahkan sentiasa aku harapkan yang terbaik terjadi.. tapi entah perasaan tuh sangat tersakiti..


Kelemahan dan kekurangan aku terlalu banyak untuk dinyatakan.. tapi setiap kali terjadi.. pasti aku yang paling rasa lukanya.. again and again.. my heart brokeen into pieces.. aku cuba jadi terbaik tapi aku bukan malaikat untuk sempurna.. dari awal aku dah bagitahu lemahnya aku.. jujur aku akui.. hati ni sakit sangat teramat sakit.. perasaan yang tak dapat dibendung.. perasaan dicucuk-cucuk.. sebab penat dan letih.. aku akui aku berharap.. dia akan datang sebagai seorang lelaki yang akan buat aku yakin.. Yes he is the One.. tapi sampai saat ni.. dah seminggu lebih masa berlalu.. dia diam dan diam.. mungkin betul apa kawan aku cakap.. dia dah ada orang yang lebih memahami dia.. jadi biarkan dia bahagia.. kalau dia nak aku.. dia akan buang ego dia sikit.. bukan biarkan aku pergi.. perempuan asalnya gaduh memang benda sama.. sudahla.. pergi lah.. tapi hakikat ALLAH jer yang tahu.. aku tak mintak banyak tapi cukup sekadar.. dia akan datang dan cakap dengan aku.. "Sudahlah.. jangan macam ni.. kita sama-sama ye ada.. aku sayang kau.. aku minta maaf.." itu jer sekadar kata maaf.. entahla aku rindu awalnya perkenalan tuh.. segalanya dia faham dan percaya aku.. mungkin macam orang cakap.. makin nampak buruk makin mudah goyah.. tapi kalau satu api satu air.. in sha ALLAH.. tapi ni dua-dua api.. tak mampu buat apa.. biarkan terpadam segala.. entahla..


Aku bukan manusia yang akan sentiasa di pertahankan oleh orang... jadi aku akan diam dan diam lepasni.. biarlah terakhir kali untuk aku menyayangi orang lagi.. cukup la sakit yang aku rasakan ni.. rasa yang terlalu sakit untuk aku lalui.. penat dengan cerita lama dan apa yang depan mata.. ibaratnya semua jadi benda sama.. berulang tiada kesudahan.. salah aku sendiri.. jadi manusia lembut hati..
aku doakan yang terbaik untuk kau.. kita sama-sama buang satu sama lain.. terima kasih untuk ajar aku.. manusia yang mengejar kau dari mulanya.. bukan manusia yang akan terus mengejar kau.. sampai masa lelahnya.. dia akan berhenti dan biar kau pergi.. belum lagi aku jumpa lelaki yang sanggup pertahankan aku demi rasa yang ada dalam diri dia.. mungkin rasa yang dia ada pun tak sebanyak mana..

aku manusia yang pernah terluka.. dan aku sentiasa takut untuk curah semua.. tapi bila aku bagi apa yang hanya aku ada.. dikata aku tak menghargai depan mata.. tak apa aku terima segala kata.. asal ALLAH tahu apa hati aku ada.. aku doakan kau bahagia.. terima kasih memberikan aku bahagia walau seketika..



No comments: