Friday, 30 December 2016

Perasaan Sakit Menghadap Si Cakap Belakang..



Assalammualaikum..

Makin lama hidup ni aku tak tahu mana silapnya membesar sebagai manusia yang bila ada salah silap aku jenis kehadapan.. aku akui aku memang akan bertanya straight bukan pada mata orang lain yang kata aku tak matang.. aku bukan jenis suka cakap belakang so apa yang aku dengar aku suka tanya depan orang tuh untuk mintak penjelasan.. sekurangnya aku dah bagi peluang untuk orang tuh bercakap apa yang betul sebab lumrah manusia suka menilai dan aku tak suka menilai orang sesuka hati walhal aku selalu tertipu dengan manusia-manusia durjana yang suka cakap depan aku lain hakikat belakang lain..

Untuk sem ni aku rasa penat nak berhadapan dengan BACKSTABBER yang entahla.. kau pernah jadi kawan aku.. so dah tahu buruk baik aku.. even sekarang yang nampak hanya buruknya aku pada mata kau.. sebab kau tak boleh terima salah diri kau sendiri.. dan kau nak burukkan aku depan orang dengan seolah kau yang menjadi mangsa.. stop jadi innocent boleh?



Betullah macam orang cakap.. BACKSTABBER ni adalah bukan dari musuh kita.. tapi sebenarnya dari kawan kita sendiri.. sebab tuh dont trust people easily kan.. and aku menyesal kenal dengan manusia yang hanya berani cakap belakang tapi bila cakap depan tak mengaku dan penuh dengan alasan.. hey bullshit la... masalahnya sekarang yang tak pernah kenal aku pun.. nak share benda apatah lagi tiba kau nak mencanang cerita.. yang kau nak buka segala cerita.. sedangkan hakikat sebenarnya cerita kau tak tahu pun.. siap cakap aku ni GILA KUASA.. kalau si GILA KUASA ni tak bersuara tak berbunyi.. kau rasa event tuh boleh jalan macam kau nak siap cakap aku nak caras jawatan assistant.. pergi mampus la.. aku bersuara sebab tuh markah KITA.. bukan sendiri.. kalau sendiri PERGI MAMPUS aku tak heran nak tunggang terbalik ke apa.. siapa kenal aku tahu cara aku bekerja..


Bila aku dah jumpa depan tanya depan.. cakap aku tak matang pulak sebab hal remeh.. kalau benda ni hal remeh kau mencanang cerita kat orang buat apa. pastu boleh pulak cakap "BILA ORANG BERCAKAP PASAL KITA.. CARI SALAH DIRI SENDIRI".. hei perempuan.. kalau kau mencanang cerita yang kau dah dengar dari dua belah pihak aku boleh terima... kau tak dengar situasi aku.. tiba pulak nak cakap pasal aku.. rasa nak sepak jer kau.. nasib anak orang kalau anak kera.. melayang saiz 5 kat muka.. so lepas jumpa kau haritu.. harap mulut kau lagi jaga la sebelum nak berkata.. maaflah aku bukan manusia bermuka.. depan baik belakang lain.. aku jenis habis situ settel situ.. tapi aku percaya ALLAH akan balas tiap apa yang kau buat.. aku tunggu masa tuh..


No comments: