Tuesday, 29 November 2016

Terluka Lebih Parah Dari Biasa..


Assalammualaikum..

Entah kenapa rasanya harini aku rasa teruk sangat dengan apa yang jadi semalam.. sebab kan aku terpaksa minta tolong orang yang cuma aku boleh nak mintak tolong.. tapi aku tak difahami.. untuk aku puaskan hati semua pihak.. aku penat la.. memang paling utama jaga hati sendiri.. kalau dah kena layan macam tuh.. siapa la yang tak sakit kan? beribu kali aku minta maaf.. bukan aku tak rendahkan ego aku.. rasa lebih dari segala.. aku cuba ubah untuk lebih baik.. tak marah-marah walau masih ada lagi sisa.. tapi aku usaha..


Aku faham perasaan cemburu marah semua.. aku kalau jahat kejam.. mungkin aku akan fikir apa yang aku buat semua tuh betul.. tapi aku tahu ada silap.. situasi memerlukan aku macam tuh.. aku manusia ada hati perut lagi.. aku minta maaf.. sebanyak mungkin.. pujuk sehabis daya.. aku bukan manusia pandai pujuk dari dulu.. tapi demi nak betulkan keadaan dan mengaku salah sendiri aku cuba sebaiknya..

Aku tak tido malam menunggu.. entah kenapa perasaan ni sama sakit macam mana yang pernah Mr Air Force buat aku dulu... rasa macam sekejap kata sayang.. tiba kau berubah untuk membenci sedangkan kau tak cuba memahami... dalam situasi dengan umur yang makin meningkat aku cuba pertahankan segala.. cuba hadap masalah tanpa perlu lari dan diam.. bila aku cuba tempuh.. aku jugak yang dilayan macam sampah... cuba letak sebawahnya ego aku..


Bila kau buat silap kau tahu apa yang kau harap.. tapi bila orang lain buat silap.. kau rasa kaulah manusia paling banyak buat baiknya... untuk tak ada dalam situasi dan hidup aku ni... banyak benda yang aku pendam... fizikalnya mungkin aku tersenyum seriangnya.. tapi dalaman kalau otak aku ni boleh bersuara mesti banyak benda dia nak suruh aku berhenti fikir.. aku bukan jugak jenis manusia mudah buang orang semudahnya.. cuma perlu ambil masa... andai ada yang buat silap.. lama-lama aku akan maafkan jugak walau mulut kata tak nak maafkan.. sebab hati aku tak la kejam mana.. sebab aku tahu tak semua sempurna.. aku ni pun entah sebenarnya dah patut lama diambil nyawa.. tapi sebab banyak dosa.. aku dibagi peluang untuk baiki segalanya...

aku memang bersalah tapi jangan buat aku macam sampah.. jangan pandang usaha aku cuba buat.. kau letak bawah kaki kau.. satu tahap dan masa.. mungkin keadaan yang dulu akan berulang semula.. sebab tuh peluang kedua dibagi dan guna sebaiknya... tak pernah lagi aku tengok.. mana-mana manusia yang cuba pertahankan aku bila ada dengan diaorang.. yang nampak cuma salah aku yang diaorang tak de dalam situasi aku..

Tak apa kalini aku redha andai ni balasan yang aku dapat atas salah dan silap aku yang mungkin aku terlepas pandang.. tapi sekali lagi terkena lagi dan sentiasa terkena.. ternyata aku cuma manusia yang bodoh tak tahu menilai apa yang sebaiknya.. dan begitu mudah memaafkan dan jangan satu masa.. aku jadi manusia terlalu keras hatinya.. waktu tuh.. mungkin tak akan ada yang datang untuk kesekian kali nya.. aku bukan tempat persinggahan.. dan aku bukan malaikat untuk sentiasa buat baik sahaja.. aku manusia dan satu ketika aku akan ada dendam yang aku pendam..

aku ikhlas semua benda.. mungkin ni jawapan istikharah aku cari.. melepaskan diri dari semua.. dan redha tanpa sesiapa..


No comments: