Wednesday, 6 April 2016

Lata Medang, Done Wishlist..



Assalammualaikum..

Minggu lepas aku dengan THE DARA's (group whatssap gegedik aku) berjaya menawan Lata Medang.. setelah sekian lama tak  naik bukit and masuk hutan.. ada satu perasaan lega and seronok nak mati kat situ.. hahaha..

Benda ni memang dah plan lama cuma nak cari waktu and tarikh cantik tuh susah sangat.. biasa la kan kebusyan melanda diri kan.. akhirnya apa yang dirancang jadi jugak..





Lata Medang? kat mana ni kan?? dekat jer jangan risau.. dekat Kuala Kubu Bharu jer.. Perjalanan dari rumah sewa sampai ke Lata Medang ni cuma sejam lebih tapi sebab jalan memang track drift.. perjalanan akan jadi lambat la... macam siput sedut.. huhu

Selama 2 jam trecking akhirnya sampai jugak la kan.. dengan semangat semua yang ada.. gigih walaupun Munie ada rasa nak give up kot la kan.. Sebab memang ada part pacak tuh aku nampak air muka dia da berubah.. tapi aku bangga dengan semangat dia.. Good Job Munie.. kau berjaya lawan kelemahan diri kau yang akhirnya berbaloi..

Sebelum hari nak pergi kiteorang ada google and cari info pasal Lata Medang ni.. sedia maklum pacat and tebuan ada katenya.. tapi bersyukur sangat tak ada time tuh sebab cuaca panas and kering.. kalau tak aku tak dapat bayangkan keadaan budak-budak ni and aku.. Gigihnya semangat diaorang sampai sanggup beli stocking bola sebab kan pacat.. and berjaya jugak lawan..

Kiteorang pun pergi hujung minggu.. memang ramai orang sangat so tak ada la rasa takot walalupun semua perempuan jer kan yang pergi... yang buat kitaorang semangat nak naik Lata Medang sebab kan air terjun dia yang boleh buat main slide.. dan benda tuh aku berjaya buat dengan jayanya... aku paling takut dengan benda-benda tak nampak.. aku fikir kalau aku slide buatnya sakit, terhantuk, hilang ingatan?? hahaha.. ok yang last tuh drama melayu sikit.. tapi serius seberani aku banyak benda aku takot sebenarnya..

Kitaorang satart trecking pukul 10 dan berjaya sampai dalam pkul 12 ker awal sikit entah... hahaha.. lepastuh port sliding tuh memang kitaorang punya la kan.. ramai jugak orang kitaorang kenal.. kawan baru yang nak ajak sekali join aktiviti macam ni.. teruja sangat.. sebab tak sangka.. ada orang sudi nak tegur siap tukar no telefon lagi.. hahaha

Kitaorang lepak mandi sampai pukul 2 jer sebab port tuh makin ramai pulak lepas semua orang nampak kitaorang buat slide dekat situ.. trecking turun.. pukul 4 sampai bawah... pukul 6 sampai rumah.. hehe.. aku pulak yang bawak kereta... ngantuk lepas kena air memang tak ingat dunia la kan,, hahaha.. nasib budak-budak ni melayan dan semua tak tido.. korang lepas ni next trip pulak... in sha ALLAH...

Hasil lepas mandi rehat semua.. aku baru perasan aku sunburn lagi.. dan tangan aku macm pakai stocking balik.. baru nak hilang kesan dari Gunung Tahan.. ada balik.. nak kata panas tuh tak ada la sangat kat atas tuh... susah betul kulit mahal ni... opsss.. hahaha..

Pesanan ikhlas pada orang-orang nak naik Lata Medang... pergilah serius syooookkk... hahaha

No comments: