Tuesday, 29 March 2016

Memilih.. Dipaksa Atau Terpaksa?



Assalammualaikum..

Harini aku dapat update sebab curi sikit wifi kampus.. yeay dapat la aku sambung cerita drama sinetron ber episod 360.. hahahaha.. Kenapa lagi tajuk aku macam ni.. sebenarnya semua post ni post lama yang dah patut aku update tapi aku tak update.. huhuhu..

Kalau siapa yang baca kisah Si Senged and Adeq.. korang akan tahu la kenapa aku dalam dilema.. bila aku turun dari Tahan.. benda ni yang aku paling jangka.. PILIHAN.. aku tak boleh mainkan perasaan orang kan... aku sendiri keliru dengan apa yang aku nak.. hailaaa Azmiera...

Aku banyak jarakkan diri aku dengan Mohsin dan ternyata masa aku banyak untuk adik sahaja... aku rasa aku sangat la tak adil kan.. disebabkan semua ni la aku dengan Mohsin bergaduh besar teruk... sampai Mohsin suruh aku buat pilihan aku sendiri... aku tak boleh tamak..

Tapi kalau dalam aku memilih... kalau dia pilihan aku mampu dia berubah untuk bahagia kan aku? dan kalau aku pilih adeq mampu ker pulak aku nak bahagiakan dia orang yang ternyata perasaan aku jatuh..


Disebabkan ni jugak akhirnya aku dengan Mohsin beubah 360 darjah.. dalam hati rindu.. tapi dia yang halau aku.. aku nak buat apa.. aku pun punya ego aku.. tapi effort dia untuk aku?? sekejap cuma.. dia tak tahu betapa aku rindu..

Setiap kali terserempak dekat kampus macam nak giler mengelak dan kalau terserempak.. tangan aku punya sejuk and gigil aku tuh.. jantung aku macam nak melantun keluar jantung aku.. toink toink.. hahaha.. tapi dia tak akan pernah faham pun kan.. Mohamad Ikmal Nasir.. kau ni aku sendiri tak faham macam mana kau sebenarnya.. aku nak pergi tapi hati aku giler nak jugak berdiri kt sisi kau.. moga aku jumpa la jalannya...

Adeq.. dia tetap dengan cara dia dan tak akan pernah berubah dan aku tahu sampai satu ketika.. dia dengan ejam akan sama jugak... akan pergi.. sebab aku tak pandai menghargai.. aku ni pun tak faham.. hati gila tak tahu yang mana... hailaa hati.. be strong untuk kau sendiri boleh?? jangan mudah sayang orang.. pleaseee...

Pendam, Rindu itulah yang aku hadap sampai harini.. Mohsin.. kau tetap dalam hati aku sampai la nanti aku jumpa orang yang mampu aku sayang lagi macam aku sayangkan kau.. moga kau tahu tuh..


No comments: