Saturday, 26 September 2015

Rindu Baby Asus..



Assalammualaikum..

Rasanya dah lama sangat aku biarkan blog aku kesunyian.. berhabuk teruk.. nak buat macam mana sejak tak ada baby asus aku patah tangan sikit la.. memang kalau ada pun aku akan jarang update gak tapi tak ada la sehabuk macam ni kan.. huhuhu..

Dengan rasminya harini aku guna laptop baru aku.. aku dah pun tolak baby asus aku untuk dapatkan baby novo ni dengan harga Rm200 nak buat macam mana kan.. motherboard dah terbakar... kalau aku betulkan sekalipun akan ada masalah.. so better aku lepaskan dia pergi.. *ayat sedih gittuew.. haha..tapi memang sedih la kan.. paling lama berkhidmat dengan aku kan.. 4 tahun.. setia betul dia dengan aku... tak pernah curang.. hahaha.. aku pun setia tau dengan dia... aku tak pandang pun baby lain selain dia.. kekok rasanya untuk pakai baby novo yang baru ni.. segalanya berbeza... so tengah biasakan la ni.. huhu..

kalau dulu baby asus aku.. aku letak dalam beg purple.. keyboard punya cover purple... baby novo aku tak payah buat macam tuh.. satu body dia purple.. memang peminat tegar purple macam ni la kan.. hahaha.. tapi sebenar nak try warna lain sebab nanti mesti semua akan cakap... eh kau ni purple lagi.. haha.. nak buat macam mana kan...


Lawakan baby novo aku... kalau ikutkan aku memang nak pakai asus lagi.. tapi kenapa aku nak bayar benda sama dengan kelebihan yang lain-lain kan.. baby asus aku dulu 14' inch jer.. baby novo aku sekarang ni 15.6' inch.. dalam semua still sama standard sekarang cuma aku upgrade ram jadi 6gb.. and kalau aku ambil baby asus baru... windows sekarang windows 10 yang mungkin tak akan support banyak software untuk aku buat assignment nanti... tak apa la.. aku akan jaga baby novo ni macam aku jaga baby asus aku..

Aku akan rindu baby asus aku macam mana pun... sebab aku seorang yang sangat sayangkan barang-barang aku sampaikan kawan-kawan aku semua kan tegur satu perangai aku ni.. nak buat macam manakan.. kalau nak dikatakan handfon zaman-zaman dinasti ching.. *okeh tuh tipu.. hahaha.. means fon lama-lama aku still ada boleh pakai lagi... rosakkan pun akibat cuaca.. eh.. hahaha... tak la.. rosak sebab bateri.. and adik-adik aku pakai jahanamkan... sedih tapi dah bagi adik-adik so bukan hak aku la kan.. huhu...

Thanks mama tambah sikit duit untuk dapatkan baby novo ni... kak ngah akan study betul-betul untuk degree ni dan buat mama bangga yer... love you mama...

No comments: