Tuesday, 29 September 2015

Bawak Mulut @ Orang Tengah



Assalammualaikum..

Sementara nak menunggu si Zalikha Hasim aka Kekwat... eh silap keknis.. acah-acah tuh... hahaha.. habis kelas.. sempat la aku nak menjengah ke blog aku ni kan untuk harini.. dengan baki bateri yang tinngal 14% ni.. harap bertahan la untuk aku siapkan post ni yer.. hahaha... sabar yer baby novo..

Kenapa tajuk entry aku tuh macam lain macam jer kan.. marah ker...eh why bother entry aku suka hati aku la kan.. hahaha.. okeh acah mak enon... entry harini aku nak ceritakan kesilapan aku sendiri yang terlalu percaya cakap orang sampai merosakkan hubungan persahabatan sendiri.. people always make mistake... cewah saja nak sedapkan hati sendiri sebab silap yang aku rasa patutnya aku buat benda sama macam dulu aku buat time problem aku dengan lynah... bertanya sendiri terus terang sebelum dengar cakap orang lain.. huhu..

Apa ceritanya ni?? ok macam ni lah kan.. Sejak pertama kali aku masuk sini.. aku kenal dengan someone dan berkawan baik dengan Nad.. tapi disebabkan silap dia sendiri jugak yang sejak berkawan dengan kawan satu poli aku dia macam lupa dia ada kawan... *nad pun satu poli aku tapi batch bawah and aku tak kenal sangat.. kira macam bercinta lupa kawan la ni... so hati naluri aku yang sendu ni mudah la terasa.. yela kan kawan baik gelak2 dulu jadi macam tuh.. sendu mak kat sudut katil tau.. lepas tuh ditambah la pulak dengan orang yang cuba menyampaikan kat mak ni cerita2 tanpa tanya tuan badan terus la berangin.. maklum mak ni suka makan halia,ubi tuh badan berangin.. effect katenya.. hahaha.. sebenarnya memang panas baran pun.. hahaha..

So satu malam tuh aku melepak la pulak dengan kawan baik bf die merangkap kawan satu poli aku and kawan satu kelas aku.. tak pasal tanya apa masalah aku and iqwan.. and ada benda buruk yang pasal aku dijaja.. aku lagi la jadi terkejut asal jadi macam ni pulak kan.. lagi la bertambah angin aku... akhirnya atas rasa kehendak hati sendiri lepas semua benda aku pun pergi la menghadap si iqwan.. and aku pun dah dapat jawapan yang benda tak datang dari mulut dia..


Harini pulak tadi.. si ika pulak jumpa nad and luahkan semua la.. and jawapan sebenar and orang sebenar yang keluarkan cerita pun kiteorang dah mula syak siapa and bukti banyak datang dari dia... harap semua benda ni akan berakhir dengan nama aku and iqwan sama-sama bersih la kan.. sebab aku and dia datang dari tempat belajar sama.. kelas sama.. tak nak la gara-gara benda bodoh ni banyak benda jadi tak best..

p/s: pada si pembawa mulut.. alim mana pun awak.. kalau mulut tak jaga sama jugak.. bab aurat awak tahu.. bab jaja cerita awak tak tahu pulak dosa pahala.. ceh... hilang respect aku.. sorry bro.. mulut tuh simpan sikit.. takut.. dari boleh bercakap jadi tak boleh bercakap...




Pada Nad and Iqwan.. kita sama mangsa.. and sorry untuk semua benda and aku maafkan jugak semua benda... 0-0... selamat hari raya.. syukur selalu... eh.. hahahaha..

No comments: