Saturday, 4 July 2015

Mengejar atau Dikejar...



Assalammualaikum..

Lepas jer post entry tadi... Boleh pulak aku terlelap... penat sangat agaknya.. penat badan,otak even hati pun penat barangkali... last2 bangun sebab perut lapar... sebab buka makan kuih jer.. kriuk2 la perut aku apa lagi.. kang tak pasal gastrik.. tak dapat den puasa kang... hahaha..

Bangun jer tido... check2 fon berharap dapat sesuatu dari apa yang diharapkan... tapiiiii... punohhh... tak ada apa pun... mengejar atau dikejar... itulah yang aku nak cakap...

Setiap orang mesti pernah merasa keadaan ni kan... aku tengah merasa benda ni... lawak pun ada bila aku fikirkan balik... entah macam mana la semua benda ni boleh jadi... perkenalan... bermula insta... mungkin aku yang terlalu mengejar... nampak tak terhegeh kat situ... semua gara budak2 ni punya idea... yang convince kan kata... "die suka kau tuh az.." hahaha.. yang akhirnya... aku pun tak tahu nak cakap... macam kata2 dalam gambar tu...

Kenapa aku ego? Atas sebab2 hal macam ni la.. bila aku beria... semua benda jadi disaster... nanti bila aku hilang... ada jer yang baru sedar aku ni sebenarnya wujud dalam kehidupan diaorang...

Bila aku cakap benda ni... orang akan marah aku... kata aku bukan second choice... tapi memang dari dulu.. i'n always be the second choice to others.. haha.. dah biasa benda ni..

Macam orang kata... makin kita besar kita dah tak heran orang nak datang or pergi dalam hidup kita... rasa nak stay... tak nak aku tak paksa... tapi... pergi biarlah aku tahu sebabnya... jangan bagi harapan.. then biakan aku rasa macam tarik tali... bila aku nak pergi dihalang.. bila aku ada.. tak dipandang... habis aku nak rasa apa..

Aku penat semua benda ni.. aku terlalu memikir... mungkin.. sebab aku punya hati.. hati aku bukan tempat orang datang ketuk.. and bla..

Tak apalah duhai hati.. sado kan semua benda in sha ALLAH.. kau akan kuat dari segala.. chaiyok2.. 


No comments: