Sunday, 1 March 2015

Menyusahkan?



Assalammualaikum..

Menyusahkan? kadang bila perkataan ni disebut.. tak semena airmata aku mesti mengalir.. entah kenapa.. mungkin banyak yang dah aku dengar.. banyak jugak yang aku dah pendam... aku tak tahu.. cara apa untuk meluah.. dekat mana aku nak kongsi rasa.. sukar orang nak fahami.. apa yang aku cuba jalani..

Terkadang aku nak berlari jauh menyendiri... melepaskan semua dalam hati.. tapi.. semua tuh... tak terucap dan terungkap.. bila aku kembali dalam realiti... sakit yang aku rasai.. terkadang aku terfikir.. salah aku kah semua ini.. tak layak kah aku untuk mendapat apa yang aku ingin.. tak bolehkah orang lain berkorban untuk aku sekali.. sedangkan aku boleh mengalah berjuta kali.. aku juga punya hati.. aku juga punya rasa.. tapi.. aku bagaikan tak wujud dalam dunia mereka...


Kalau orang lain boleh.. kenapa tidak aku.? kadang aku rasa tersisih.. dalam ketawa aku.. penuh duka sejuta yang tak terucap.. orang pertikai.. kenapa mesti aku menangis.. kenapa mudah airmata mengalir.. sebab aku tak tahu.. bagaimana lagi aku nak buang rasa ini...


Aku kuat? mungkin sebab itu? tapi aku tetap perempuan... jiwa aku, hati aku milik seorang perempuan... andai ini ujian buat aku.. aku redha... tapi... kadang aku dah tak mampu.. bertahan untuk semua ini... diam,tunduk,mengalah..

Ya ALLAH.. aku terima segala perancangan mu.. dalam hidupku... aku mohon satu.. kuatkan dan tabahkan diri aku... aaminn..

No comments: