Wednesday, 21 January 2015

Hari Terakhir Seorang Kuli..



Assalammualaikum..

Esok merupakan hari terakhir aku sebagai IT Asisstant dekat company NewVoice2U ni.. setelah berkhidmat selama 6 bulan... lebih kot aku rasa.. aku harus pergi.. cewahhh.. kelas kan... sabtu ni bermula lah kehidupan aku yang baru.. sebagai seorang student... alhamdulillah.. aku mula melangkah dari suku impian aku.. hehe.. suku katanya.. banyak and jauh lagi impian yang aku nak kejar... in sha ALLAH andai aku panjang umur kan.. aaminn..


Aku suka dengan orang-orang dekat sini.. cuma ada certain yang aku tak berapa nak berkenan tapi aku layan jela.. yang penting aku tak kacau diaorang.. diaorang nak cakap belakang ke apa pasal aku.. aku tak kisah.. diaorang pun bukan kenal aku rapat... ada dalam kehidupan aku so siapa diaorang nak judge luaran aku..

Aku tahu ramai yang anggap aku ni cuma bagi alasan and tipu aku masuk study.. pertikaikan banyak benda... the real things memang aku masuk study.. tawaran program yang aku dapat pulak... benda yang sangat aku idamkan.. sebab mulut aku suka cakap aku nak jadi software engineer... harap ada lagi satu impian aku untuk sambung study luar negara tercapai la.. penuhi impian ayah and mama untuk lawat aku luar negara.. aku sanggup buat apa jer untuk bahagiakan mama and ayah aku... in sha ALLAH.. aku akan bagi kesenangan untuk diaorang and hantar diaorang pergi rumah ALLAH.. biar la diaorang senang hati dengan aku in sha ALLAH ... walaupun aku bukanlah anak yang terpandai kalangan adik beradik aku...

Jauh pulak pergi.. point nak cakap pasal budak ofis... aku bersyukur ALLAH bagi aku pengalaman untuk kenal orang baru yang sangat baik... abg fadzli suka ajar aku banyak benda... abg nuar suka buat lawak sengal.. kak ikin,kak ian,kak isma,kak jua.. kakak2 aku yang sangat baik.. ambil berat, tak berkira, mulut lesar tapi hati sesuci murni... hehehe.. ALHAMDULILLAH.. aku doakan mereka dunia akhirat... aaminn..

Selamat tinggal alam pekerjaan.. hai alam pendidikan... saya datang(sambil berlari-lari anak2).. hahaha.. adios..

2 comments:

Diana Kuddus said...

Semoga cita-cita yang diimpikan tercapai :) Jemput lawat and follow www.kindhearty.blogspot.com

arz_weird said...

diana kudus.. thanks a lot.. aaminn.. :)