Friday, 2 January 2015

Cerita 2015..



Assalammualaikum..

Post untuk harini selepas semalam bercuti Tahun Baru.. 2015.. So di kesempatan kehangatan tahun baru ni aku pun dengan tak ada mood nak buat kerja... ambil langkah yang agak bijak bagi mengelakkan mengantuk terus la sign in untuk berblog... hehehe..

Semalam sambutan tahun baru apa yang aku buat?? ok.. untuk semalam.. dengan rasminya aku sudah pun memulakan azam tahun baru aku... apa azam aku? biarlah menjadi rahsia dulu.. bila dah sepenuhnya dan sempurna... akan aku share dekat sini yer..

Then aku keluar dengan ajaa... siapa lagi la yang sudi nak bawak aku ni pergi jalan-jalan kalau bukan dia.. aku bukannya ada kenderaan nak ajak-ajak orang lepak dengan aku.. sebab tuh aku segan.. aku tak nak menyusahkan orang.. lagi pun banyak benda yang aku nak saving so tak boleh la nak enjoy sangat kan..

Aku buat apa jer..? untuk pertama kalinya aku berjinak-jinak dalam bidang bisnes.. bisnes tudung and semalam aku baru je letak tudung aku dekat butik vendor..tudung tu pun aku ambil atas kawan poli aku sendiri.. ada pulak masa aku nak jahit tudung kan.. hehehe..

Second.. aku dengan ajaa pergi makan dekat DIP n DIP.. makanan yang base pada coklat... pergh.. sedap memang sedap.. tapi bila kau nak telan sebeban tuh.. memang tak la kan.. muak kot.. heheehe..


Itu dia kami... hehehe... si ajaa yang comel and aku yang sangat selebet... hehehe.. disebabkan tudug aku yang terlalu licin buatkan aku xslesa and tudug dalam keadaan yang tak betul.. stress mak,, hahaha.. abaikan muka aku yang banyak jerawat tuh... biasa la hujung bulan.. ok berbalik pada makanan tuh.. aku pilih makanan namanya succes.. tapi aku tak succes untuk habiskan.. rasanya macam kek batik jer cuma kek batik mahal dengan coklat mahal bukan milo.. ajaa punya pulak macam lempeng kosong di letakkan coklat.. huhu.. tak apa la..sekali sekala makan benda mahal.. belanja diri sendiri.. cewah sedapkan hati kata kau...

Lepastu.. target nak pergi IOI MALL PUTRJAYA tapi ya robbibihim.. ramainya orang tak tahu nak cakap macam mana... end up pergi jer dekat bulatan putrajaya main roller blade.. first time tau.. and dalam masa sama jugak aku tunggu kedatangan Mr AirFroce datang jumpa aku sekejap.. sebelum balik johor.. huhu.. berdebar siot.. lepas keputusan yang aku buat tuh.. aku memang dah tak jumpa dia lagi and tak tahu la macam mana aku ready jer nak jumpa dia.. maybe perasaan tuh still ada.. sayang.. cewahh... hahaha..


Macam aku cakap abaikan muka selebet aku tuh... hahaha.. hebat kan aku berdiri dengan kasut tuh.. and first time try.. aku tak jatuh pun hasil didikan ajaa ler.. hehehe.. thanks cikgu ajaa.. kesian dia aku pegang tangan dia kuat.. bila aku tanya sakit tak.. dia cakap tak.. tak puas dia nak main.. sorry ajaa.. and disebabkan first try aku salah step.. kaki aku ada lebam and bengkak.. sakit... tapi perempuan ini gagah perkasa... so chillex.. hahaha..

Lepas tu.. da ambil budak kurus tuh.. kitaorang pun lepak la dekat alamanda.. sampai alamanda aku dengan si kurus pun buat la perangai beruk masing-masing.. ajaa pun dah pening dah nak layan kitaorang ni.. tapi aku bersyukur si kurus boleh terima siapa jer kawan aku.. boleh jer masuk kepala...

Da kepenatan isi perut semua.. kami pun pulang hantar si kurus... belikan tiket.. hantar dia.. tapi aku tak boleh tunggu dia.. sian dia.. muka pun sedih jer.. hahaha.. sorie awak.. lain kali jumpa lagi.. tahun baru aku penuh gelak ketawa harap ianya akan sentiasa begitu hingga akhir tahun dan tahun-tahun seterusnya.. aaminn..

No comments: