Wednesday, 31 December 2014

Queensland University of Technology - Brisbane, Australia



Assalammualaikum..

Amboi entry last untuk harini curlass sangat tau tajuk.. Queensland University of Technology - Brisbane, Australia.. yeah.. ini bukan mimpi tapi impian yang akan aku cuba penuhi.. in sha ALLAH..




Ni target aku untuk aku ambil MASTER dekat sini... untuk ijazah.. aku ambil dalam Malaysia jer dulu.. lepas dapat segulung ijazah pulak aku akan kerja dulu untuk pengalaman then baru akan proceed untuk permohonan MASTER..

Mungkin lepas semua benda yang jadi dalam hidup aku.. aku mula bangkit untuk kejar apa yang aku impi dulu.. bahagiakan kedua ibu bapa aku dulu baru baru aku akan fikir tentang cinta dan hati aku.. aku tahu ada yang setia menunggu.. tapi andai takdir dan waktu bukan milik kita aku redha..

Bila aku bincang apa yang aku rancang dengan ayah aku.. nampak kegembiraan dari muka ayah aku.. ayah aku boleh cakap lagi "boleh la nanti ayah merasa lawat kak ngah luar negara".. that part sangat touching.. aku cuba tahan.. in sha ALLAH ayah.. kak ngah akan balas balik apa yang ayah dah korbankan.. buat ayah gembira.. dan impian terakhir kak ngah untuk hantar ayah dengan mama pergi haji dengan duit kak ngah sendiri..

Ayah.. Mama.. banyak benda yang kak ngah dah rancang lepas kak ngah lalai and jatuh.. in sha ALLAH.. kak ngah akan dulu kan apa yang penting.. kak ngah tahu mama and ayah sentiasa doakan kejayaan kak ngah.. and kak ngah sentiasa doakan kesejahteraan ayah and mama dunia akhirat..

Aku percaya dan yakin dengan perancangan dan jalan yang ALLAH berikan pada aku.. sebab aku pasti itu yang terbaik.. LA TAHZAN.. itu yang aku akan sentiasa pegang selamanya.. dengan doa dari orang sekeliling aku yang sayangkan aku.. aku percaya aku boleh.. aaminn.. ALHAMDULILLAH..

No comments: