Wednesday, 19 November 2014

Susah Bila Berjanji..



Assalammualaikum..

Satu benda yang aku paling tak suka bila orang mungkir janji.. dah berjanji dah lama.. cakap sure boleh, oke jer.. tapi bila sampai masa... cehh.. hampeh je aku rasa and sangat la aku sakit hati.. kenapa harini entry aku nak marah je ni.. hahaha.. sebab aku sakit hati sangat dari malam tadi.. aku dah tanya awal sangat betul ker.. boleh ker nak teman aku.. akhirnya.. sama jugak... sorry tak dapat sepupu kahwin.. what the.. tak kan sepupu kau kawin kau tak tahu langsung tarikhnya.. jangan berjanji kalau tak mampu nak penuhi.. and itulah sikap kau dari dulu.. haish..

Aku mengamuk-mengamuk ni... siapa yang aku marah.. hahaha.. aku marahkan orang yang ajak aku pergi sekali wedding budak kelas aku ecah merangkap housemate aku kat sini... aku dah plan lama kot.. janji pun dari minggu lepas aku rasa siap dia marah aku lagi banyak tanya... sebab aku nak confirmkan... sekali.. ceh.. ini yang aku dapat.. 


Bukan sekali banyak kali dah jadi macam ni.. suka berjanji and suka mungkiri.. ingat aku suka.. kalau rasa tak boleh cakap tak.. aku tak kisah pun.. bila aku cakap aku nak pergi sendiri.. halang.. then cakap sabar.. nanti confirm balik.. maksudnya.. dia boleh jer pergi or tak pergi kan maksud die.. yup family first tapi kalau berjanji ingat dengan siapa yang dia janji dulu.. aku tak cakap aku sempurna tak pernah mungkir janji ke apa.. at least aku cuba yang terbaik untuk kotakan janji.. kau? usaha pun tak ada.. siap marah aku bila banyak tanya.. "kenapa nak pergi dengan orang lain ke.. asyik tanya jer..."  lepas tu "ker pergi dengan pakwe die??" dah cukup baik dah aku setuju nak pergi dengan dia.. aku lagi kena marah and lastly tak dapat pergi.. perasaan aku macam 360 darjah nak meletup...

Tak apalah.. lepas ni aku pun dah tak ada apa urusan lagi dah dengan dia In Sha ALLAH.. masanya dah tiba untuk aku lupakan lebih banyak lagi.. bukan sikit-sikit.. tapi lebih banyak.. harap semuanya di permudah.. aamin..

No comments: