Monday, 17 November 2014

Ilham..



Assalammualaikum..

Ilham.. apa yang aku cuba nak katakan? ilham.. apa yang aku cari.. ilham menulis.. itu yang aku cari.. aku suka menulis.. aku suka menyusun kata.. aku suka meluahkan ras melalui pena diatas sehelai kertas...

Tapi entah kenapa jiaw aku kosong untuk aku menulis harini.. mana jiwa aku.. mana rasa aku? aku hilang hanyut dalam keadaan sekeliling.. aku menulis tapi dalam kata tak ada rasa.. dalam idea tak jumpa jiwa.. susun kata aku tunggang terbalik.. kata-kata yang dipadankan tak sesuai mengikut makna.. aku hilang..

Siapa kata menulis tuh sekadar menulis.. andai semua mampu menulis tiada lagi karya agung.. menulis memerlukan jiwa yang membuatkan pembaca dapat rasa dapat tahu.. makna sebalik kata.. terus menusuk dalam jiwa pembaca.. tapi kali ni aku hilang... argh.. semuanya tak kena...

Ya ALLAH.. pulangkanlah kembali jiwa aku.. agar aku tak kosong dalam menyusun kata, menyampaikan rasa.. agar aku dapat berkongsi apa yang ada dalam hati..

No comments: