Tuesday, 18 November 2014

Akhirnya Ada Yang Kalah..



Assalammualaikum..

Entry aku harini aku nak shared something tentang kisah lama aku.. Nampak macam remeh dan kebudak-budakkan tapi yang rasa cuma aku.. yang sakit hanya aku.. aip.. kenapa marah-marah ni.. sebab rasa ini aku tahan sekian lama... tiba benda ni dibangkitkan kembali... bukan angin puting beliung lagi... ribut taufan katrina dah tahapnya ni..

Alkisah.. dulu... sebelum aku bersekolah dekat sekolah teknik port dickson.. aku pernah sekolah dekat sekolah menengah kebangsaan yong peng.. maaf la kalau aku tak capitalkan nama khas tuh.. kemalasan yang melampau nak tekan caps lock.. hahaha.. sekolah tuh dengan sekolah teknik dua-dua bagi aku kenangan hitam dan pahit tapi dalam bab berkawan... sekolah teknik adlah yang terbaik... aku sangat akui tuh.. even aku pernah sekolah dekat situ.. tak ade seorang pun yang layak aku gelar sebagai "kawan" semuanya "lawan"..

Sekolah tu la aku pernah dimalukan.. diejek dengan panggilan kambing.. kena sepak dengan lelaki.. kena serang ramai-ramai dengan dak form4 and form5.. yang buruk semuanya aku.. aku pun tak tahu apa yang aku dah buat... tak ada sebab pun gaduh tu.. semua gara-gara mulut.. sebab tuh aku tak ramai kawan perempuan sebab its suck oke... nak kena fake 24 jam.. nak jaga hati.. nak control semua benda... hello itu bukan aku... aku azmiera aznieyza roslan yang no filter ok..


Tapi harini dengan tiba-tiba mamat yang pernah sepak aku.. minta maaf dengan aku dengan update status.. dengan tag nama aku.. part sedih aku tak sempat printscreen benda tuh... sebab dia dah padam dan unfriend aku pulak.. haha.. aku rasa tu kerja awek dia.. haha.. tapi aku puas bila akhirnya ada yang kalah selepas sekian lama... nampak tak.. siapa yang bersalah dalam hal selama ni.. aku lagi ker yang salah? even semua boleh cakap ala.. budak-budak punya cerita... sebab tu la aku tak boleh lupa.. baru budak-budak aku kena tempuh semua tu... kau rase?? hahaha

Bila orang persoalkan kau tak maafkan tapi kenapa kau terima diaorang add kau kat fb.. sebabnya? diaorang add aku sebab nak tengok kehidupan aku lebih baik tak dari diaorang.. nak bandingkan kehidupan aku dengan diaorang.. so aku terima and bagi la.. bila aku dah terima diaorang tengok sendiri kehidupan aku.. siapa yang goyang... diaorang.. bukan aku..

Aku bersyukur dengan kehidupan aku.. bukan aku riak... cuma aku nak diaorang tahu kehidupan yang aku ada sekarang adalah kehidupan yang aku bina atas kesakitan yang diaorang bagi pada aku.. umur 14 tahun.. stau sekolah ejek aku dengan panggilan kambing.. kau rasa dengan mental budak 14 tahun aku kuat? jiwa aku memberontak,, akal aku diluar kewarasan aku... tapi tak ada siapa tahu.. sebab aku hanya budak perempuan berumur 14 tahun..


Aku mungkin dah memaafkan jauh dari sudut hati aku.. tapi tak mungkin aku melupakan orang-orang yang pernah sakitkan kehidupan aku.. buat kehidupan aku jadi macam apa.. tak mungkin dan tak akan.. sebab parut tak mungkin akan hilang apatah lagi parut dihati..

Ya ALLAH terima kasih atas segala dugaan yang engkau beri dan terima kasih engkau hadirkan aku sekarang dengan insan yang sangat menyayangi aku di sekeliling aku... alhamdulillah..

No comments: