Thursday, 11 September 2014

Iri Hati @ Cemburu...

Assalammualaikum.. post aku kali ni aku nak post pasal iri hati @ cemburu.. apakah aku cuba sampaikan? hahaha..

Okeh la ini kejadian yang berlaku sekeliling aku.. orang yang ada pangkat dan jawatan mula menindas orang yang dia tak suka.. lebih kepada diskriminasi la.. pilih-pilih bulu.. mana yang berkenan dia mula lah akan sayang, suka... bila yang tak berkenan.. ada sahaja yang tak kena.. boleh ke nak buat macam tu?

Apakah ini disebabkan perasaan iri hati @ cemburu dengan kelebihan yang orang lain ada? 


mugkin betul ape yang dicakapkan ini kan.. sebab diaorang tak ada apa yang kita ada tu yang cemburu..


Inilah salah satu penyakit manusia yang tak mungkin akan mudah di buang tapi... cemburu, dengki, iri hati biarlah dari sudut yang positif kan?

Come on people... bukak minda,,, kita bukan duduk tahun dulu-dulu.. bukak pemikiran.. pandang kehadapan.. barulah boleh maju diri sendiri dan orang lain pun happy..

Ya Allah.. jauhkanlah aku dari penyakit ini.. seandainya ada biarlah untuk kebaikan diri aku sendiri..

No comments: