Wednesday, 10 September 2014

Hypophrenia ??

Assalammualaikum.. harini aku nak post pasal HYPOPHRENIA...apakah benda yang aku sebutkan tu? haha.. okeh secara ringkas dan aku pun tak ada lah tahu mana... dari segi medical-scientific dictionary.. ianya adalah satu penyakit terencat akal... dalam maksud lain kelemahan fungsi mental...

Mesti semua sakit kepala and pening kepala.. apa yang aku cuba sampaikan... okeh bila korang tengok gambar ni mesti korang akan faham..


okeh inilah yang aku cuba sampaikan... "perasaan sedih yang datang tiba-tiban tanpa sebab" inilah maksud penyakit yang aku cakapkan tuh.. banyak maksud dan penerangan.. mana yang korang rase betul.. mungkin yang tulah.. hahahaha..

"Perasaan sedih yang datang tiba-tiba.." aku rasa aku ada penyakit ni.. dan aku mengalami pada tahap yang kritikal mungkin.. hahaha.. seriusly.. bila aku duduk sorang-sorang dengan dengar lagu-lagu favourite aku... tiba-tiba perasaan sedih tu datang yang buat dunia aku waktu tu.. kosong, sedih, segalanya ada waktu tu..

Aku rasa bukan aku sorang je kot yang penah rasa... korang pun penah rasa dan aku tak pernah tahu pulak benda ni satu penyakit.. hahaha... rasanya ada ubat x? mesti la ada ubatnya... nak tahu?? ape lagi.. bila perasaan ni datang korang cepat-cepat ambil wuduk.. then terus solat.. buat lah solat sunat.. sebab ini salah satu bisikan syaitan dalam melemahkan iman kita..

Sebab itu lah bila korang rasa korang dalam kesedihan yang teramat sangat ingat la pada DIA in sha ALLAH, DIA akan membantu.. sebab.. tiada penyakit yang tiada ubatnya dan hanya kepada DIA kita berserah...

#peringatanbuatsemuadandiriakusendirijugak... peace!!

No comments: