Monday, 16 June 2014

IT ASSISTANT..

Assalammualaikum... hari ni aku nak post psal first day aku msuk keje.. alhamdulillah.. ak diterima bekerja dekat syarikat sub contract dgn telekom.. memang berkait rapat dengan telekom.. if klau ak telekom cuti ak akn cuti jugak la.. even sub contract..

Okeh la..ni bukan la kerja pertama yang aku dapat... sebelum ni ak masuk kerja dekat sub contract maxis.. and ape yang mengejutkan aku kena tipu.. what the.. huhu.. wktu intrview die ckap ak kne bkerja sbagai JUNIOR IT DATABASE.. and ak pilih sbb ak rse dekat and kwn2 ak pun prefertmpat tu dgn keadaan aku yg xde trnspot kan..so ak prgi la.. mama suruh ak pergi interview second time telekom ni tapi ak punya perasaan ikut kawan... so ak pilih maxis and mama pun oke la.. and sugguh tak dijangka.. cewah ayat dramatis nk capai klimaks.. haha... ak kerja mcm customer service.. bek mula2 lagi aku kerja kat astro klau kerja customer service... ngee... nmpak mcm memilih.. ye ak memilih untuk diri aku dengan ilmu yang ak ada.. tak kan ak nak sia2 kan...


ye ak buat silap and aku betulkan balik.. dalam mase aku kerja.. aku contact balik akk yang nak interviewa aku.. kak shareena... alhamdulillah... rezeki aku msih ade and ak buat temujanji lain utk interview.. and rezeki tu rahsia ALLAH kan..alhamdulillah.. lepas interview.. ak dapat jwapn.. and skrg.. ak tgh bkerja first day... semua nampak ok harini dan ak memang orang pentig dalam syarikat ni sebab semua benda akan refer pada aku.. in sha ALLAH ak akan jlankan tugas aku sebaik mungkin... sebab ak pegag kata2 ni.. yang menjadi inspirasi aku..


dan aku bekerja berkat restu doa mama and ayah.. in sha ALLAH segalanya akan dipermudahkan and aku boleh hadapi semuanya... aaminn....


No comments: