Saturday, 8 March 2014

Pray For MH370

Assalammualaikum... post ak hri ni psal krisauan ak dan ksedihan ak psal kehilangan kpal trbag MH370.. bkn ak sorg je rse... pasti smua rkyat Malaysia pun rase bnde sme... wlaupun bkn ad sorg pun ahli kluarga aku... tpi ak dpt rase ape yg diaorg smua rse... rse khlgan... byk spekulasi yng di buat oleh smua org... ade yang kata sergan penganas, ade yg kte da thmpas... tpi klau da thmpas... mne bgkai kpal terbgny? slgi xde bkti kkuh... pihak kerajaan n pihak MAS pun xdpt nk kluarkn apa2 knytaan... bnde ni mlbatkn rmai org, prasaan, emosi... kita xleyh tros nk buat kesimpulan ikut sdap ni...

lepastu, yang paling aku nk mrah bila ade yang cuba nk tnuk hero nk slahkn pihak krjaan smua bgai... ape bnde smua tu... slah krjaan kpal trbag hilag,?? thmpas?? klau ALLAH da kata 'KUN FA YA KUN' so jdi la ssuatu bnd tu.. kita tak boleh nk tolak QADA n QADAR lau ssuatu bnd tu nk jdi ats khndak ALLAH... kita hnya mnusia biasa jer... skrg bkn msenya nk slahkn org lain... sme2 la kita doa... org2 mcm ni la dikatakan mentaliti low... saat mcm ni nk diugkit psal politik... tolak ketepi la semua bnde tu... FAHAM??


YaALLAH engkau tnjukkan la kbenaran... mana yang betul.. mana yang salah... andai mereka smua msih slamat... engkau tnjukkan la bgtu jugak sbliknya... sesungguhnya engkau MAHA MENDENGAR lagi MAHA MENGASIHANI yaALLAH...

Menitis airmata saat ak mnulis smua ni... ksedihan tak dpat aku bndug,,, ALLAH thu yang terbaik... Aaminn


No comments: